Folna kislina in vitamini

klamath-alge-B12-2Folna kislina ali vitamin B9 ali tudi folacin, vitamin ki ga potrebuje naše telo za vsakdanje življenje. Sodeluje pri proizvajanju novih celic, zato prav vsi potrebujemo folno kislino. Največ folne kisline pa potrebujejo nosečnice za rast zarodkov, folacin jim pomaga pri preprečevanju napak na možganih in preprečuje napake v razvoju hrbtenice. Prehranska dopolnila, ki pa jih po navadi jemljejo nosečnice pa zmanjšujejo nivo aminokislin, katere so povezane s kardiovaskularnimi boleznimi.

Ena izmed aminokislin v krvi je tudi homocistein. Prevelika količina te aminokisline v krvi pa povečuje možnost za nastanek koronarne bolezni srca in ožilja ter možganske kapi. Na vnos homocisteina v telo najbolj vpliva hrana. Vitamini B, kot sta vitamin B12 in B6 pa skupaj z folno kislino razgrajujejo homocistein v telesu.

Folium v grščini pomeni list, največ folne kisline pa se nahaja ravno v listnati zelenjavi, največ ga vsebujejo zelen listnata solata, špinača, brokoli in brstični ohrovt. Nekaj se ga nahaja tudi v cvetači, fižolu, grahu, repi, sončničnih semenih, v različnem sadju, kot so banane, jagode, maline in pomaranče, najdemo pa ga tudi v jetrih in v kvasu. Človeško telo ne more proizvajati folne kisline samo od sebe, zato ga moramo v organizem vnašati preko hrane.

Obstajajo tudi bolezni in stanja pri katerih je potreba po folni kislini večja, te pa so nosečnost in obdobje dojenja, obdobje rasti, alkoholizem, malabsorpcija, jetrne bolezni in nekatere vrste anemij. Drugi pozitivni učinki na zdravje pa so, pomagajo pri boleznih srca, slabokrvnosti, osteoporozi in depresiji.

Priporočena dnevna doza za odrasle ljudi je okoli 400 za nosečnice pa okoli 800 do 1000 mcg. Vsekakor pa je priporočena zdrava in redna prehrana, saj že s tem v telo dobimo nekaj vitaminov in folne kisline.

This entry was posted in Lepota in zdravje and tagged , . Bookmark the permalink.